Al cap i a la fi, aquesta feina no està tan malament. Almenys m’està servint per empapar-me de llibres sobre esport, concretament fútbol. Però el que més m’ha cridat l’atenció ha estat Los 11 poderes del líder, de Jorge Valdano. Tot i que no he tingut ocasió de llegir-lo encara, penso fer-ho en un futur proper.

El tema del lideratge sempre m’ha interessat molt: a cada equip hi ha d’haver un líder. Encara més, tothom, en certa mesura, hauria de sentir-se líder dins del col·lectiu. Jorge Valdano aconsegueix amb aquest llibre analitzar les capacitats o característiques necessàries en un líder, extrapolant-les a la vida no estrictament esportiva. Les característiques, per tant, són aplicables dins d’un equip, dins una empresa, dins una família, dins un grup d’amics, etc.

Sempre he estat una ferma defensora dels valors que transmet l’esport, especialment aquells de grup. Tinc la certesa de que, sense esport, en el meu cas, el bàsquet, jo no seria la mateixa persona. Les experiències a nivell de grup, els èxits i fracassos, individuals i col·lectius, m’han fet tal i com sóc. M’han ensenyat a acceptar la derrota, aprendre que n’hi ha de millors que jo, i d’igual manera, després d’una victòria he après que tot esforç té la seva recompensa. També he après a deixar les individualitats enrere, al comprovar que no sempre és suficient el talent d’una sola persona, sinó que la força de grup és la que condueix a l’èxit. Fins i tot, també he aconseguit identificar aquelles situacions en les que el col·lectiu m’ha necessitat, perquè tots sumem i fem força, però a vegades cal una petita espurna per acabar d’encendre la flama.

Un llibre molt recomanable, especialment per aquells que associeu la paraula competició o competitivitat amb un significat negatiu.

Si en voleu un altre petit tastet, seguiu aquest enllaç.

Quan l’hagi acabat, ja us en faré 5 cèntims.

