Navegant per la web m’he trobat amb un article del diari El País que parla sobre els motius de la fi de l’amor. Es tracta d’un article molt complet que tracta d’explicar i desmitificar l’amor, o el que nosaltres, la societat en conjunt, entenem per amor. Perquè tal i com s’explica a l’article, la paraula “amor” és una paraula maltractada per tots nosaltres, com tantes d’altres a ple segle XXI.

M’ha sobtat molt trobar el testimoni d’un jove de 21 anys que parla del seu primer amor, de quan tenia 16 anys. Una persona amb la que pensaria que compartiria la resta de la seva vida. El jove reflexiona així:

Me estoy dando cuenta de que nos han llenado la cabeza con muchas mentiras acerca de las relaciones. Por ejemplo, nos han enseñado que el amor, igual que la felicidad, se encuentra en el exterior. Y que debemos odiar a nuestra ex pareja y juzgarla por el dolor que nos causó. Sin embargo, yo no me siento capaz de odiarla ni juzgarla. Sólo puedo respetarla por lo honesta y valiente que ha sido. Desde entonces he comprendido que el amor, como la felicidad, está dentro de uno mismo. Creo que las relaciones fallan cuando vemos el amor como una máquina expendedora. Más que nada porque el amor no funciona introduciendo unas monedas y obteniendo a cambio una chocolatina. El amor debe cultivarse en todo momento, pues mientras dos personas se amen, aunque sea durante un segundo, serán de veras una pareja. Si por el contrario, dos personas disponen de un contrato que afirma que son un matrimonio, pero dejan de amarse, ya no son una pareja. El verdadero amor sólo es posible cuando los dos amantes aprenden a ser felices por sí mismos, decidiendo establecer un vínculo en el que puedan compartir su felicidad. Y entonces, uno más uno suma mucho más que dos. Suma infinito.

Us convido a llegir-lo i a reflexionar-hi. No és un “atac” gratuït a l’amor; és una reflexió vital sobre el que creiem absolutament cert. Com tot, no hi ha opinions més vertaderes que altres, però aquest article és candidat a formar part del meu propi hall of fame.

Anuncios